Privatlivspolitik for Smedemesteren ApS/ FJ-AGRO ApS
- maj 2018
Smedemesteren ApS/ FJ-AGRO ApS´ dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Smedemesteren ApS/ FJ-AGRO ApS er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Finn Jørgensen
Adresse: Vandmosevej 6, 7250 Hejnsvig
CVR: 27725120
Telefonnr.: 75335270
Mail: fj@fj-agro.dk
Website: www.fj-agro.dk
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger:
- Debitoroplysninger:
- Almindelige debitoroplysninger:
- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, postnr/by, telefonnummer/mobil, e-mailadresse
- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
- Cvr-nr
- Saldi på debitor
- Oplysninger om ansatte:
- Almindelige personoplysninger:
- Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer/mobil og e-mail
- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
- CPR-nummer
- Bankkontonr
- Indbetaling til pension
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
- Offentlige myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn
- CVR-register ved oprettelse af debitor
Smedemesterens ApS/ FJ-AGRO ApS´ formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
- Smedemesteren ApS/ FJ-AGRO ApS berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
- Samhandel
- Behandling efter lovkrav
- Behandling med samtykke
Formålene:
- Formål med behandling af debitoroplysninger:
- Samhandel
- Levering af varer og ydelser du har bestilt
- Administration af din relation til os
- Formål med behandling af oplysninger på ansatte:
- Opfyldelse af lovkrav
- Udbetaling af løn, refusioner og lignende
- Administration af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
Vi behandler dine personoplysninger ud fra interesser som:
- Salg og levering af købte maskiner herunder afgivelse af tilbud
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Videregivelse af dine personoplysninger
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som debitor eller som ansat:
Debitor:
Vi vil opbevare dine debitoroplysninger i op til 50 år, da vores produkter har lang levetid.
Ansatte:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
- Bogføringsbilag, herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
- Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 1 år efter kalenderårets afslutning efter ansættelsesforholdet er ophørt
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
- Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
- Retten til indsigt i egne debitor/personoplysninger
- Retten til berigtigelse
- Retten til sletning
- Retten til begrænsning af behandling
- Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
- Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.